Sobota 15. srpna 2020, svátek má Hana
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Sobota 15. srpna 2020 Hana

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H73a94n19a 63D95a54ň41k69o68v38á 7647499113543

Pane Hlubku,

čtu Váš vynikající a přesný článek a podivuji se, že máte chuť diskutovat s p. Šporkovou, která je naprosto mimo skutečnost. Ano, komuniste omezovali studia tzv. humanitní , protože bylo plánované hospodářství a tím pádem nebylo tolik téžumělců a též vědců z humanitních oborů jako dnes, zatímco chybí doktoři, zubaři, učitelé matematjky a také řemeslníci všeho druhu. Nikfo z me' rodiny nebyl v KSČ a vystudovala jsem v podstatě z prospěchového stipendia. Ovšem matematiku, několik studentů z oboru filosof. ze studia vypadlo, protože bylo náročnější než je dnes. Ve školství pracuji několik desítek let a vím očem píši.

financování střed. škol by mělo být víc promyšlené , peníze v ČR jsou jen kdyby se nevydávaly na nesmysly. Zdraví Vás Hana Daňková, autorka efektivních výukových programů a www. školauceni. cz

0/0
17.11.2017 1:07

S16y24l98v79a 97Š86p10o27r82k84o49v68á 5986412930579

Skoro jsem dala karmu - dokud jsem se nedostala k poslednímu odstavci. Za socíku že jsme měli opravdu vzdělané lidi? Ano - v technických oborech - ale tam je máme dodnes. V jiných oborech se nemalá část výuky věnovala marxismu-leninusmu a od něj odvozeným předmětům, nemalá část informaci byla zcela zamlčována nebo úmyslně zkreslována, takže vzdělání bylo dost neúplné. Navíc -dnes existuje pár dementních oboru (gender apod.), ovšem je to marginálie. Ale stejně jako bulvár vypíchne jen ty nejpikantnější události a té normální většině mlčí, stejně tak se dnes poukazuje na těch pár zbytečných oborů - a o většině těch prospěšných (které tu existovaly i dříve) se prostě nemluví. Navíc - srovnáváte tehdejší magisterské studium (jiné nebylo za socíku možná) s dnešním kdy má většina absolventů VŠ jen bakaláře - takže opět nesrovnatelné

0/0
10.10.2017 20:47
Foto

J33a35r61o54m83í42r 15H78l93u62b62e31k 2826730724331

Sylvo, vždyť to tam je, jen Marxismus leninismus byl nahrazen jeho převlečenou formou. Cituji: "nemalá část informaci byla zcela zamlčována nebo úmyslně zkreslována, takže vzdělání bylo dost neúplné". Vždyť totéž se děje i dnes. Naštěstí fyzikální a matematické zákony se zfalšovat tak snadno nedají, ale všelijaké takzvaně humanitární obory se falšují jak na běžícím pásu. Je mnohem lepší mít vzdělané lidi v přírodních a technických oborech, než žvanily zaštíťující se vysokoškolským vzděláním, jejichž přínos je nulový. Nikdy nic prodejného nevyprodukují a navíc jsou placeni z daní ostatních občanů. Nejen jejich studia, ale i celý život. Tam přicházíme o stovky miliard.

+2/−1
10.10.2017 21:02

S91y10l72v67a 61Š37p34o45r44k86o94v91á 5796202140729

Sorry, ale to není totéž, protože i když dneska třeba někdo sedí na vyložně neomarxistické přednášce, tak má možnost si BEZ PROBLÉMů najít i něco jiného - což za socíku nešlo, případně má možnost absolvovat jiné přednášky.... Navíc v humanitních oborech ( v těch klasických, které tu byly vždy - sociologie, psychologie, jazyky, historie apod.) se přednáší veškerá filosofie, nikoliv jen ta marxistická, takže záleží na každém, především na jeho výchově v rodině, jak si co přebere.

Ovšem v posledním odstavci píšete jako primitiv (aniž bych vás chtěla urážet), který se domnívá, že historie, literatura, psychologie, archeologie, sociologie...prostě humanitní obory, která se na všech světových univerzitách přednášejí desítky či stovky let (a které i unás vysoce převažují na těmi gender a podobnými nesmysly), přece NEPOTŘEBUJEME. Je to sice smutné, ale lidé s technickým vzdělání jsou politicky lépe manipulovatelní - jsou to právě oni, co spíš skočí Babišovi na technologické "řízení státu jako firmy" než člověk, který zná dobře historii či politologii.

+1/0
10.10.2017 21:36
Foto

J69a37r43o17m25í74r 91H61l39u65b74e28k 2916470634611

Možná máte pravdu, že se jako technik a pokus o fyzika cítím nadřazený, ale zatím mne nikdo nepřesvědčil, že to je opačně. Některým doktorům filosofie a sociologie bych nedal do ruky ani motyku a to vůbec nemluvím o technických výkresech a hlavně tvorbě těch technických výkresů, aby ten výsledek opravdu fungoval. Dělat ze sebe inteligenta se třemi vysokými školami dokáže každý, u zatlučení nejobyčejnějšího hřebíku se naprosto složí, neboť ten hřebík ani netrefí a bude volat rychlou záchranku. Takoví nás opravdu mají živit? To bychom už byli všichni mrtví a evoluce by jen čekala, koho postaví místo nás.

0/0
16.11.2017 16:04

S12y74l94v74a 48Š93p83o65r73k33o29v48á 9976289830114

Víte, ve vašem uvažování jsou tři zásadní chyby:

1. házíte všechny (nebo alespoň většinu) do jednoho pytle. Absolvovala jsem postrgradiuál na humanitní VŠ, ovšem také jsem absolvovala gymnázium se zaměřením na mat-fyz, jezdila na matematické olympiády - a momentálně se částečně "živím rukama" - a takových lidí je spousta (další absolvent filosofie v mém okolí si postavil vlastníma rukama dřevěný srub apod.)

2. Proč by měl být někdo někomu (technik filosofovi nebo naopak) nadřazen? Společnost prostě potřebuje všechny a neznalost jedné skupiny v určité oblasti vyvažuje ta druhá - a naopak.

3. Proč považujete za něco špatného, že flosof neumít dělat práci technika? Nebo se snad považujete za druhořadého člověka jen proto, že byste nedokázal vyoperovat slepé střevo nebo vyučovat angličtinu studenty střední školy(tedy to, co dokáže jinak VŠ vzdělaný člověk)?? Pokud chcete, aby vaše děti vystudovaly třeba ČVUT, musí nejdřív absolvovat gymnázium a tam je např. jazyky a všeobecný základ, který patří ke vzdělání, budou učit právě absolventi filosofie.

0/0
16.11.2017 17:50

J81a51n 26R19á14ž 1449893834830

Až hořce úsměvné mi připadá, že nejvíce těch, kdo jsou zásadně proti jakékoliv finanční spoluúčasti studentů universit na svém vzdělávání, si klidně vezmou zcela zbytečnou i stotisícovou půjčku na nepotřebné věci.

To, že je vysokoškolské studium zadarmo, je hlavní příčinou přeměny universit ze zdrojů vzdělanosti na zdroje málo respektovaných vysokoškolských titulů a úpadek kvality výuky. (viz: Sešup v mezinárodním hodnocení našich universit) . Poměr těch, kdo po absolvování university najde uplatnění ve studovaném oboru k absolutnímu počtu studentů, je zarážející a vypovídá o zcela špatné školské politice našich vlád.

+4/−1
10.10.2017 19:43
Foto

R97o74m98a97n 68K70o25z93e57l 4377286183384

Zadarmo to rozhodně není.

co moc nechápu je to, že když po školném volali dříve pravicově orientovaní, tak zdůrazňovali, že kvůli školnému se univerzity rozšíří a budou moci přijat více lidí. Přitom tehdy platilo, že na technický obor se dostal kdekdo a že velký přetlak poptávky nad nabídkou byl právě na humanitní obory.

+1/0
10.10.2017 20:42

H76a93n87a 49D32a59ň10k68o42v90á 7677559443903

ano, přetlak na humanitní obory byl a bylo to dobře , aspoň si školy mohly vybrat., ale na technické obory se kdekdo nedostala jestli ano, sudium nedokončil.

0/0
17.11.2017 1:12

J64a21k44u91b 70K60n84e63c19h85t90o74v35s59k77ý 3810346361732

Autore, s tím placením SŠ je to nereálné prosadit. A navíc by velká část lidí měla jen ZŠ. To by byli nezaměstnatelní

0/0
10.10.2017 19:29
Foto

J62a43r86o41m19í56r 49H61l34u96b15e65k 2166110244801

Já to nechci prosazovat, je to jen návrh. Pokud je něco zadarmo nebo za byť symbolickou cenu, je to rozdíl. Neukotvený student si začne uvědomovat, že studium není jen zábava, ale i určitá zodpovědnost. Pokud mu to platí rodiče, tak dostane vynadáno od nich, pokud si to platí sám, tak uvažuje úplně jinak a pocit zodpovědnosti je silný.

+1/−1
10.10.2017 19:51

P12e91t25r 82K25o67r26e18c33k40y 2463687353431

Nejsem znalec v oboru vzdělávání, a mé vyjádření je tedy čistě amatérské a i hloupé pro profika v této oblasti. Prošel jsem vysokou školou za komunistů a měl jsem poté možnost své vzdělání uplatnit v zahraničí, nedopadl jsem nejhůř, leč mnohé jsem se musel přiučit a taky mj.pochopit, že např. diskuse je rodiště dobrých myšlenek, tedy trvalo mi to.

Oceňuji na článku, že jde o návrh jak financovat školství, bo většina příspěvků jsou zde kritiky a výlevy naštvaných jednotlivců. Co mě zaujalo, je návrh jak financovat vysoké školy, platby za absolvování by asi byly astronomické ......pak by měla být k dispo nějaká berlička pro nadané , ale nemajetné.

+2/0
10.10.2017 18:57

J81a22k84u31b 18K27n12e77c57h59t60o13v45s12k84ý 3870846181282

Noo to jste musel mít dobrý kádrový posudek a být člne SSM, když vás vzali na VŠ

0/−2
10.10.2017 19:30

P58e62t11r 31K43o57r79e27c28k25y 2113327193241

Ani jedno, byl jsem nadanej a pilnej ;-Dstudent

+1/0
10.10.2017 19:57

H65a71n71a 82D93a25ň92k72o84v89á 7477359653163

Pro nemajetné studenty stanovit odpis z dluhu pofle výsledků studia, velmi užitečný způsob , jak studium zkvalitnit.

A ještě přidávám k této zajímavé diskusi , v Japonsku se budou humanitní studia platit, nevím jestli je to už uskutečněné. Takže také zkvalitnění studia , na to jsou Japonci borci. Prázdné hlavičly nemají šanci.

0/0
17.11.2017 1:31

Žebříčky

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS