Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Filipinska cestomania 2

27. 03. 2017 14:47:19
Tuž zme vykličkovali z te Manily a dostali zme se na severni dalnicu. Plati se tam myto, jakýchsi 100 Pesos za asi 100 kilometrů do města Angeles. Na te dalnici už to je klidnějši, je to taka třipruhovka, provoz je podobny,

tajak na našich dalnicach, enom tam neexistute pravido, že předjižďat se može enom z leva. Tam se može předjižďat odkud chceš. Není divne, že v levym pruhu jede náklaďák ze sedmi napravami, tak asi šedesatku. Všeci ostatní ho předjedu zprava a nic se neřeši. Dopravnich značek tam je absolutni nedostatek. Chudaci Filipinci, jak se v tym maju orientovat? Druhé, co tě prašti do držky, kromě vedra a vlhkosti, su socialni rozdily. Tam je chudy fakt chudy, spí a žije v parku nebo na cestě a vůbec nepoznaš esi je tak černy od přirody nebo tak špinavy. Esi kdosi řika, že u nas je chudoba, měl by se l it podivat tam. Na druhu stranu su tam bohati lude, maju nadherne rezidence, jezďu v nejlepších japonskych autach, maju firmy, kere vydělavaju. Inač tam většina ludi jezdi na mororkach, a znich eště další většina na tricyklach. Oni su schopni na tym tricyklu odvezt všecko, buď sedmičlenu rodinu, pojizny obchod, nebo celu urodu ryže ze svojeho pola. Nepodařilo se mi to vyfotit, bo se jedna o okamžiky a než ten foťak vytahneš, tak je tricykel pryč. Tricykly funguju aji jako taxiky, Řekneš mu kaj chceš jet, dopředku si domluviš cenu a on tě tam zaveze a esi si domluveny aji na zpatečni cestu, tak počka. Ina kategoria su, ani nevímjak se to piše, tak foneticky džipnies . To su také male autobusy postavene na platformě starych amerických Jeepu z druhé války, kere tam po nich zustaly. Su vybarvene tajak alegoricke vozy v prvomájovym pruvodě. Na boku maju napsane odkuď a kaj jedu, ale nexistuju žadne zastavky. Zastavky su dobrovolne a na přani cestujících. Nejčastějši zastavky su na světelných křižovatkách nebo u přechodu, bo džipnies musí zastavit. Cena je 8 pesos a je uplně jedno jak daleko jedeš. Ja sem v džipnis nikdy nejel, bo sem se neorientoval v tamnim mistopisu a nedoved sem si představit, kaj mě zaveze. Použival sem ty tricykly, kere, su ale podstatně drahši. Na druhu stranu mi to robilo dobře, bo sem věděl, že ti lude ty peníze fakt potřebuju. A když už mluvim o ludech, su velmi přátelští, žaden z nich si tě nedovoli okrast, o jakymsi násilným činu ani nemluvim. Esi neležiš totálně ožraly v parku a v bezvědomi, nemusiš mět strach, že tě kdosik okrade.Lenut si do parku neni až tak těžke, bo aji v noci tam je 30° C. Esi to tak zrobiš, tajak jeden Kanaďan, muj kamoš, kereho sem tam poznal, tak ti ukradu mobil, tablet aji peníze. Ale to je každého volba.

Tolik druhý díl. Ještě toho mám v mysli dost. Takže nevím kolik těch dílů nakonec bude.

Jaromír Hlubek

Autor: Jaromír Hlubek | pondělí 27.3.2017 14:47 | karma článku: 15.48 | přečteno: 248x

Další články blogera

Jaromír Hlubek

Předvolební debata – školství

Ústavou je dáno právo každého občana na vzdělání. Co je myšleno vzděláním? Pouhé umění číst a psát nebo ovládat kvantovou fyziku, anatomii těla a jeho funkce, porozumět zákonům sil, pevnosti, pružnosti, elektrotechnice, statice,

10.10.2017 v 18:35 | Karma článku: 15.53 | Přečteno: 340 | Diskuse

Jaromír Hlubek

Stačilo od 48. nedělat nic

Nechat volný průběh budování, rozvíjení a konečnému dosažení reálného socialismu a byli bychom stejně tam, kde jsme teď.

29.9.2017 v 11:00 | Karma článku: 23.45 | Přečteno: 630 | Diskuse

Jaromír Hlubek

Aktivisté vyzývají leadry světových velmocí, aby skoncovali s chudobou ve světě

Absolutní blábol, s chudobou musí skoncovat každý sám svým osobním přičiněním, nikdo to za něj neudělá. Naprosto zářný příklad světového socialismu, kde je nepopíratelnou pravdou, že socialismus nečiní lidi bohatšími, ale chudšími

6.7.2017 v 13:18 | Karma článku: 36.36 | Přečteno: 948 | Diskuse

Jaromír Hlubek

Kolika slunovratů bychom se asi dožili?

Na všechny strany je propírána imigrace. Mnohé Evropské země měly ve světě své kolonie. Mám nepřesvědčitelnou jistotu, že to pro tyto země bylo přínosem a přítomnost Evropských kolonizátorů je pozvedla na mnohem vyšší úroveň.

21.6.2017 v 22:38 | Karma článku: 27.99 | Přečteno: 552 | Diskuse

Další články z rubriky Cestování

Michal Dokoupil

Jak jsme mrzli v Thajsku

Pokud jste cizinec v Číně, jediný způsob jak přežít Čínský nový rok je vypadnout ze země. My tentokrát po dlouhé době opět do Thajska a Kambodže. Tento rok jsme si ale vzali počasí sebou...

17.10.2017 v 14:00 | Karma článku: 13.64 | Přečteno: 444 | Diskuse

Ervín Dostálek

Opravdu severská romance 7: Z hardangerského "Domova vandráků" k fantastickým vodopádům

Jsa ubytováni v Hardanger Vandrerhjemu v Lofthusu u Sorfjordu, pobočném zálivu Hardangerfjordu v jižním Norsku, se chystáme do Kinsarviku do údolí Husedalen k jeho čtyřem fantastickým vodopádům střežícím vstup do NP Hardangervidda

17.10.2017 v 7:14 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 60 | Diskuse

Libor O. Novotný

Někdy je prostě musíte nakopat do zadku

Ghana jistě nepatří k tradiční turistickým cílům. Ale právě proto tam můžete zažít příhody, které se vám už nikde jinde nestanou.

16.10.2017 v 15:00 | Karma článku: 17.73 | Přečteno: 764 | Diskuse

Ervín Dostálek

Opravdu severská romance 6: Nádherný dvojvodopád Latefoss, na Trolltungu ale lézt nebudeme

2 větve půl druhé stovky metrů vysokého vodopádu Latefossen napájeného vodou jezera Lotevatnet z ledovců Hardangerviddy se stékají dole u nejlepšího místa pozorování a ústí do řeky Gronsnalsona a vodní tříšťí mokří přihlížející...

16.10.2017 v 9:18 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 70 | Diskuse

Petr Havránek

Zanzibar - sever ostrova

Blíží se konec našeho pobytu na Zanzibaru a s ním i poslední výlet na severo-východ ostrova, který pro nás mohl skončit tragédií...

16.10.2017 v 7:00 | Karma článku: 7.25 | Přečteno: 172 | Diskuse
Počet článků 252 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1254

Vážení čtenáři, berte moje názory jako muže neoplývajícího vynikajícím vzděláním, ale snažícího se používat rozum.



Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.