Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

K77a74r84e35l 83C95a56c84h

19. 9. 2014 23:34

V dětství jsem na otázku co jsem zač, vždy automaticky odpovídal Čechoslovák. Neuvědomoval jsem si, že za řekou Moravou to takhle neříklají. V r. 1969 jsem byl v kempu v Tatranské Štrbě, kde jsem získal  zkušenost. Společnost mladíků seděla  pozdě večer kolem ohně a hlasitě prozpěvovali. Přišel k nim dědula ze správy kempu a pravil :"Tíchšie chlapci tíchšie - veď sů tu cudzinci z Čiech!" To mě trochu vyvedlo z míry - jací cudzinci? Takže po létech, jsem po plyšáku chápal, že pomlčkové války a podobné hovadiny by trvaly věčně a odváděly nás od řešení důležitějších problémů. Referendum však být mělo. Ne v Čechách, ale na Slovensku, kde si nikdy Čechoslováci neříkali.

Faktem však zůstává, že proberu-li seznam svých přátel, tak více než 50% z nich  jsou Slováci, nebo mají slovenský původ. Takže i přes rozdělení republiky vztahy mezi lidmi zůstávají dobré a to je to nejpodstatnější.

0 0
možnosti
PS

P40e38t64e77r 26S32m39r23e84k

20. 9. 2014 11:49

Ako mám trochu problém s tím, že keď stretnete na výlete v tatrách prepitého dementa, ktorý Vám povie že ste cudzinec, máte hneď hotovo v tom, čo si všetci slováci mysleli. Ja som asi kua žil na inom Slovensku alebo čo.

Je pravda, že u nás v Košiciach sme v tom čase zvažovali, ako protest proti rozdeleniu, vytvorenie samostatného košického štátu. Tu sme mali vždy bližšie do Prahy ako do Blavy.

0 0
možnosti
JJ

Ve volbách 1992 zvítězily na Slovensku strany, které chtěly rozdělení. Strany, které deklarovaly vůli po společném státě, na Slovensku zcela propadly.

A pravidla pro Parlament byla postavena tak, že každá z komor měla právo veto. V době, kdy byl Parlament pouhou loutkou vládnoucí komunistické strany, se to nevadilo: Všechno rozhodlo politbyro a Parlament to poslušně odhlasoval.

Jakmile měl Parlament o něčem skutečně rozhodovat, navíc v situaci, kdy bylo nutné provést spoustu reforem, se ukázalo, že to nemůže fungovat.

Kdybychom zůstali spolu, tak dodnes řešíme, zda se náš společný stát má jmenovat Československo, nebo Česko-Slovensko, a nic jiného.

Spojené království Velké Británie a Severního Irska je v jiné situaci, tam to funguje kontinuálně 300 let a když zůstanou pohromadě, tak to bude fungovat dál. Akutní obstrukce ani pat mu nehrozí.

1 0
možnosti
JH

Vždy je vše tak, nějak napůl. Rakousko-Uhersko, Spojené království Velké Británie a Severního Irska, Československo. Myslím, že by Slováci protestovali až při návrhu jména státu Českomoravskoslovenskoslezsko, to je fakt blbost. Co takhle Středoevropská konfederace?

0 0
možnosti
JH

Teď mne vážně administrace nahněvala, odmítla  uveřejnit můj příspěvek pod číslem 68188238. Nebyl v něm ani jeden vulgarismus, ani jedna invektiva na kohokoliv, nebyl v něm rasismus, nebylo v něm ponižování žen, jen prostý názor s pokusem vyjádřit se ve Slovenštině. Nechce se mi psát maily, prosím radakci o vysvětlení v diskusi. Děkuji Jaromír Hlubek

0 0
možnosti
JH

Mám pocit, že tento článek jsem měl napsat pře 22 lety. Jenže? Tenkrát jsem žádné články nepsal, staral jsem se o dvě děti, které i díky Bohu, dnes prosperují. A navíc, nebylo jej kam napsat. Ale fakt to není o tom, zda Slováci chtěli nebo nechtěli, ale o tom, že nedostali příležitost se svobodně vyjádřit. Pro mne byl Nový rok 1993 jedním z nejsmutnějších dnů mého života.

1 1
možnosti
LU

Na rozdiel od Vás, Nový rok 1993, som oslávil ako každý iní Nový rok. 

Tá podpora osamostatnenia musela prísť, kvôli ekonomickej situácii, a beznádeje na Slovensku. Ak by bola aspoň z časti taká zúfalá v Škótsku, alebo kdekoľvek inde tak referendum skončí osamostatnením.

Rok 1992 nezamestnanosť, na Slovensku každý mesiac stúpala na 13%, v ČR bola menej ako 3% a to ešte 350 000 Slovákov pracovalo v ČR, tým vznikal rozdiel v platoch V ČR : SR, dnes v ČR pracuje cca 100 000 Slovákov.

Žalostná infraštruktúra, smiešnych  cca 100 km slovenských diaľnic, rozbité cesty 1.triedy.

Neustále počúvanie v médiách od našich spoluobčanov z ČR ako na Slovákov doplácajú koľko peňazí ide z rozpočtu do infraštruktúry, do priemyslu...

Myslím, že osamostatnenie bolo dobré pre obidve strany. Konečne obyvatelia ČR nemusia doplácať na Slovensko obrovské miliardy, a Slovensku sa podstatne lepšie darí aj bez tých tzv. českých miliárd.

0 0
možnosti
PS

P44e15t79e40r 88S56m50r47e48k

19. 9. 2014 18:25

Je to tak. R^ Pamätám si ako sme vylievali v 93 po polnoci šampus do snehu. Bol som úplne mladý a prvý krát rozčúlený kvôli politike do biela...

0 0
možnosti
Foto

Ono by se to také dalo napsat tak, že někteří politici se občanů nebojí, a jiní je pokládají jen za neužitečný balast dobrý jen k realizaci volebního divadla.

1 0
možnosti
TH

Pri vasem stari, opravdu jeste dnes stale a stale verite, ze prezident rusi zbrojni zakazky? jeste jste nemel zajem si kdykoliv zjistit pravdu?

5 0
možnosti
JH

Pro další diskutující. Hlavní otázkou není, zda Slováci chtěli nebo nechtěli a co  říkali v médiích. Důležité je, že neexistuje důkaz, že to skutečně chtěli. Že naše nomenklatura nám to, prostě, vnutila a nikoho se na nic neptala. Despotismus začal již v 91.

2 1
možnosti
Foto

Myslím, že těch důkazů je celá řada. Akorát vy je nechcete vidět.

3 0
možnosti
Foto

máte jistě pravdu, mám podobné reakce...i když Klause nemusím, v tomto případě se ho zastanu...iniciativa vzešla ze Slovenska...proti tomu mohl těžko efektivně bojovat.

8 0
možnosti
  • Počet článků 271
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1247x
Vážení čtenáři, berte moje názory jako muže neoplývajícího vynikajícím vzděláním, ale snažícího se používat rozum.

Seznam rubrik